Pàgines

dilluns, 2 de desembre del 2013

Excursió a les termes romanes de Caldes de Montbui

Com ja sabeu, el divendres passat vam anar d'excursió a les termes romanes de Caldes de Montbui. Ben abrigats amb els nostres abrics, barrets i bufandes vam arribar a aquest poble del Vallès Oriental i de seguida ens vam dirigir a les termes romanes.

Primer de tot, l'Eva, la nostra guia, ens va explicar perquè l'aigua de la Font del Lleó surt tan calenta (a 74º!!) i quins usos li han donat els habitants de Caldes de Montbui al llarg dels anys. També ens va explicar que els romans ja feien servir aquesta aigua per curar algunes malalties ja que conté molts minerals. Actualment hi ha alguns balnearis on les persones poden anar a descansar i recuperar-se.

Nosaltres mateixos vam poder comprovar que l'aigua estava molt, molt calenta!!

A part de per curar malalties, aquesta aigua tant calenta també es feia servir per rentar la roba així, que ens vam dirigir al safareig públic més gran de Caldes on encara hi ha gent que fa bugada!!!!

Aquí ja podíem tocar l'aigua sense cremar-nos!!

També vam poder observar la riera de Caldes i els horts que hi ha al voltant.

Després de la visita al safareig, vam tornar cap a la Plaça de la Font del Lleó i vam entrar a les termes romanes, que encara conserven parts tal i com les van construir els romans!

Per acabar la visita, vam entrar al museu Thermalia on vam poder veure com eren  les termes fa més  de 2.000 anys. Hi havia piscines, sales de massatge, vestuaris...

Després d'aprendre tantes coses sobre els romans, ens en vam anar al Parc de Can Rius per dinar i jugar una estona!!

La tieta del Miguel, que viu a Caldes, ens va venir a saludar i ens va portar una bossa de "Carquinyolis", típics de Caldes, que estaven boníssims!!!

Va ser un dia rodó: vam aprendre més coses dels romans i ens ho vam passar molt i molt bé!!!